עסקים כיום חייבים לפעול בצורה חכמה, האינטרנט ומהפכת המידע מעניקים לנו גישה אינטימית ללקוחות שלנו, קו ישיר לספקים שלנו ותקשורת רציפה בין כל המחלקות בעסק שלנו.
כיום חברות מנהלות את כל התהליכים והתקשורת בעסק ע"י מערכות שונות כמו ERP או CRM ונועדו לטפל במשאבי האנוש, לקוחות, סחורה או הנהלת חשבונות בעסק.. חלקן כוללניות וחלקן פותחו עבור העסק במיוחד. עם זאת, מערכת שתפקידה לדאוג ללוגיסטיקה והניהול של העסק מייצרת בסיס נתונים רחב עליו ניתן להקים מערכות אינטליגנציה עסקית מורכבות שיהפכו את העסק שלכם לחכם הרבה יותר.
דריסת הרגל בעולם הטכנולוגי יכולה לפתוח לכם שער לפתרונות חכמים שעד היום היו נחלתם הבלעדית של עסקים גדולים ובעלי אמצעים. פתרונות אלו יעזרו לכם לטייב את המידע שלכם ולייעל את העסק שלכם בהשקעה טכנולוגית זעומה לעומת העבר. הנה חמישה תחומי בינה עסקית שמעצבים כיום את עולם העסקים והמסחר ואסור לכם להתעלם מהם-
- ביג דאטה ואנאליטיקס
היכולת לקחת את כל המידע שהעסק שלכם צבר ולייצר ממנו דו"חות ותרשימים שייתנו לכם תמונה מדויקת על מצב העסק, מגמות והיקפי צמיחה מול יעדים, הוצאות מול הכנסות, רווחיות של מוצרים, תהליכים ועובדים. מבט העל הזה מסייע לכם לקבל החלטות מושכלות בכל צומת אליה נקלעתם. מורה לכם כיצד והיכן ניתן לייעל את העסק שלכם והאם קיימים בו פגמים שמשאירים אתכם מאחור. בעבר, עסקים היו משקיעים משאבים רבים עבור ביקורות חיצוניות שיציינו כיצד עליהם להשתפר ואילו כיום הטכנולוגיה מנגישה את המידע ומאפשרת לכם לזהות כשלים ולנצל הזדמנויות בזמן אמת. - אוטומציה
רבותיי, ככל שהעסק שלכם ייעשה את פעולות היומיום בעצמו, לכם יתפנה זמן לעשות יותר כסף. ובמילים אחרות, דו"חות אוטומטיים, גבייה ובילינג, קשרי לקוחות, דיוורים, תזכורות לעובדים ועוד. כל אלו פעולות שיכולות להתבצע ללא התערבות אנושית. לחסוך לכם זמן וכוח אדם יקר. - ניהול משימות וצוות מרוחק
ניהול עובדים וקשר בתוך הצוות או בין צוותים, תיעוד תהליך העבודה, הגדרת יעדים ומעקב אחר ביצוע משימות. כל אלו הם רק שבריר ממה שמערכות חכמות יכולות להעניק לעסק שלכם. - קשרי לקוחות ותמיכה
עולם הבוטים זה הבאזזוורד של 2017. כיום כל השוק גועש סביב בוטים בעלי אינטליגנציה מלאכותית שינהלו שיח עם הלקוח ואף יבצעו פעולות מכירה, שימור, תמיכה, העברת משימות והפניית הלקוח לגורם מטפל. התחום הזה כל כך חם שאפילו חברת LIVE PERSON המעניקה שירותי מוקד אנושי התחילה להפעיל בוטים במוקדי השירות שלה. פייסבוק אגב, פיתחה 2 ישויות אינטליגנציה מלאכותית ונתנה להן לנהל ולהתמקח על המשימות שעליהם לבצע. מהר מאוד אלו המציאו שפה משלהם, יעילה יותר משפת האדם והתחילו לדבר בינם לבין עצמם. - מאשין לרנינג ובינה מלאכותית
למידת מכונה, מאפשרת למערכות היום להגיע למסקנות בעצמן על סמך נתונים ולשנות את אופן ההתמודדות שלהן בהתאם לניסיון העבר. דמיינו שיש לכם עובד חרוץ שמסיק מסקנות מכל פעולה ואינטראקציה עמו. מהר מאוד הוא הופך לעובד המנוסה והמוצלח ביותר בעסק.
אז מה חשוב? קודם כל להבין שהטכנולוגיה כבר כאן והיא זמינה ליישום בכל עסק. דבר שני, מערכת ה-ERP, CRM, הנהלת חשבונות הבסיסיות אמורה להתעסק בניהול התהליך בעסק וכל פתרון BI שיגיע עמה באופן אינטגרלי יהיה מאוד שטחי. כשזה מגיע לאינטליגנציה, מיצוי הפוטנציאל העסקי של המידע בעסק שלכם הוא כלי הכרחי לעסקים שמעוניינים להישאר יעילים, רווחיים ורלוונטיים. לכן, תנו למערכות הלוגיסטיות לעשות את עבודתן בניהול תהליכים אך דאגו תמיד לפתח מעליהן מערכות תבונתיות טכנולוגיות שיהפכו את העסק שלכם למכונה משומנת, יעילה ורווחית הרבה יותר.
השקעה בהקמת רובד שאוגר מידע ומפיק מסקנות היא השקעה שתחזיר את עצמה תמיד ולעתים תציל את העסק מחורים בכיסים ומכשולי צוואר בקבוק הפוגעים בהכנסותיו.